Fotboll i Barcelona

Okej. Ikväll spelas matchen Barcelona - Villarreal på Nou Camp. Just nu ligger Barcelona hela 10 poäng före Real Madrid i La Liga och vinner Barça ikväll så ska ligaguldet vara säkrat.

Jag orkade inte masa mig iväg för att kolla på matchen nu ikväll så istället sitter jag hemma och pluggar och kollar matchställningen på Aftonbladet.se. Men eftersom att hela stan verkar kolla på matchen (eller lyssna på den genom bilradion om man kör bil) så vet jag ändå vad som händer före tabellen uppdateras på Aftonbladet.

Blev nyss 1-0 och då hörde man flera glädjerop och bilarna började med ens att tuta glatt utanför fönstret.

Det är för jäkla härligt detta med hur folk går all-in för fotbollen. Kanske blir en till segerfest nere på Plaça Catalunya ikväll... Vem vet? ;)

Här är två bilder till av hur det såg ut efter Chelsea-matchen:




Hittade även en film från firandet på YouTube. Lite kul för jag filmade också detta, killen som kom helt från ingenstans och började spela - spontant och klockrent! Vi står kanske en meter till vänster om bilden här:


Kommentarer
Postat av: Sara

haha, vad härligt att ta med ett sånt instrument (vad heter dem?) till allt firande :D coolt.

2009-05-11 @ 19:38:37
URL: http://sarabj.blogg.se/
Postat av: Maria

Klockren bild på dig och Larsson-tröjan ju!!!=D



Ska bli kul att se dig igen i somma... Längtar efter jordgubbsfrossa!



krämkräm ;)

2009-05-14 @ 17:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0