:)

Oj vilken härlig kväll det har varit! Molnen på himlen vägrade släppa igenom solen så blev ingen strand idag. Inte för att jag hade hunnit åka ner till stranden men i alla fall... Efter mitt förra blogginlägg så startade jag en period intensivplugg med målet att bli klar före klockan sju. Belöningen i sådant fall skulle bli en liten shoppingtur. Vid halv sju var jag klar med det jag hade att göra tills imorgon (rackarns, jag var shoppingsugen!) så ned på stan blev det. Nästan halvsprang dit för att hinna kolla så mycket som möjligt innan de stänger vid kl 21.

Första anhalt: Zara. "Lugna" Zara som inte ligger preciiiis vid Placa Catalunya för att kunna kolla lite ifred utan att folk rycker och sliter i kläderna överallt. Hittade en härlig militärgrön tunika och en jättefin persikofärgad tunn och halvlång kofta som jag genast blev kär i. Den var så fin (och billig dessutom) att jag frågade en som jobbade där om de inte hade en i vitt också och se där, det hade dem! Fanns bara en kvar så den var ju given! ;)



Sedan bar det iväg mot nästa anhalt: H&M, där jag hittade två stycken skärp för totalt 2 €. Klippet! När jag traskade där på gatan så upptäckte jag att jäklar vad jag tycker om Barcelona! Jag känner mig faktiskt riktigt hemma här. Visst gör det mycket om man har en egen lägenhet och sådär men själva stan... jag älskar den! Alltid liv och rörelse och massa fina byggnader och gator och fotboll och härlig stämning... Och så värmen på det. UNDERBART!

Hittade även ett fint vitt linne på Lefties också, men efter det sa samvetet stopp. Jag gick ju egentligen ut på stan för att leta efter svarta byxor och svarta skor, vilket är ett måste för presentationen den 4:e. Men jag vill inte ha svarta skor! Inte alls faktiskt, jag skulle helst av allt vilja ha mina fina rosa högklackade skor som jag köpte i Linkan. Dem skulle ju åtminstone pigga upp den där svarta kavajen lite... 

Det må ha varit molnigt, men jäklar i mig vad varmt det var! Helt underbart! På hemvägen passade jag även på att handla lite. Köpte en kasse mat och så 12 L vatten. Trots att det bara är ca 5 min hem så var jag heeelt genomsvettig när jag kom hem, usch. Var över 20 grader ute när jag kom hem lite efter nio. :)

Är fortfarande jättemätt efter lunchen men tänkte göra i ordning en liten fruktsallad nu och sätta mig framför ett avsnitt Sex and the City. Sedan är det läggdags. Plugghelgen inleds kl 10.00 imorgon bitti hemma hos Maria.

Ha en underbar helg allihopa!
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Karla

Åååååå låter som en jättehärlig kvällsshoppingtur! Kör hårt i morgon! Sistasistasista nu! :D

2009-05-23 @ 00:25:25
URL: http://possibly.blogg.se/
Postat av: Susanne

Du är så duktig kära kusin. Njut allt vad du kan mellan allt plugg. Vi var hos farmor/mormor i helgen och hon var så glad över ditt brev.

Välkommen hem ,om ett par veckor, till en försommarvacker ö.

2009-05-23 @ 21:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0