Underbar helg!

Hej igen!

Nu är jag tillbaka efter en helt obeskrivligt underbar helg. Olle kom hit i onsdags och helgen har varit jättemysig, solig och pluggfri. Jag har sett mer av Barcelona denna helg än vad jag gjort under hela tiden här - vi har med andra ord gått en hel del. Har varit nere vid hamnen och stranden och vid Mont juic och gått på museer och sett Gaudí-hus. Har shoppat lite granna och strosat runt på mysiga gränder i gamla stan. Har även varit lite kulinariskt kulturella och käkat Paella på en jättemysig, genuint spansk restaurang och tapas på Ramla Catalunya, nybakta croissanter och baguetter från grannbageriet till frukost ute i solen på terassen samt druckit spanskt öl och både vit och röd sangria. Det ni! :)
 
Jag har helt enkelt haft en av de bästa helgerna någonsin!







Igår var det dags att återgå till verkligheten och då menar jag verkligen skoningslöst tillbaks till verkligheten. Satt och skrev klart ett grupparbete hemma hos en tjej i klassen tills kl 1 inatt. Hade presentation och tenta idag så jag gick upp lite efter 6 för att förbereda presentationen, vilken tilslut gick rätt så bra. Tentan har jag ingen kommentar till. Hade stillestånd i huvudet och de spanska ord som poppat upp så smidigt under redovisningen satt nu helt fastkletade nånstans i hjärnsubstansen och vägrade komma fram. Kom bara på orden på svenska och engelska hela tiden, så jag körde på att förspanskliga dessa ord. Stackas lärare som ska rätta detta, hon lär ju inte direkt hänga med på vad som står, hehe, där har hon lite att klura på med andra ord!

Det är inte utan att det är lite tomt nu. Mycket tomt rättare sagt. Känns som om det ekar här i Muibien varje gång jag trycker ned en knapp på tangentbordet. Som tur är har man den här helgen att leva på, något jag kommer att göra ett bra tag framöver. Sedan kommer snart Karla hit och sedan åker jag till Sverige och sedan är det snart sommar. Däremellan ska jag njuta så mycket jag bara kan av den spanska våren! :)

Puss och kram till er
och tack, älskling, för en kanonhelg i Barca!

Kommentarer
Postat av: Olle

Tack själv älskling för den härligaste helgen!



Saknar dig Mycket, Mycket här i kalla o slaskiga Linkan.. Fina bilder du la upp, va kul att se, du är riktigt söt på den stora bilden framför det fina museet!



Puss Puss

2009-03-03 @ 19:51:47
Postat av: Karla

Wow! Vilken helg! Och ni är ju så snygga båda två i Barcelonas vårsol!



Som du säger, den helgen får du leva på länge. 2 av 3 saker gick i alla fall bra, och efter en helg avskärmad från skolan är det mycket bra!



Jag tror på dig! Tänker på dig! Kram!

2009-03-04 @ 09:21:25
Postat av: cajsa.

jag saaaaaaaaknar diig!!!

buhuuuu!!! :(:(

2009-03-04 @ 17:03:39
Postat av: Anonym

Så, nu har jag uppdaterat mig på va som har hänt :) kul att ni hade en toppenhelg!

pussen

2009-03-04 @ 23:44:37
Postat av: Aida

Uppdatering snart plz :)

2009-03-06 @ 11:56:55
Postat av: Aida

Uppdatering snart plz :)

2009-03-06 @ 12:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0