Tisdag

Sådär, nu på morgonen har jag redan varit ganska effektiv. Har läst lite till inför tentan och nu har jag även gjort mina val inför International Weeks. Jag skrev upp alla alternativen igår på ett papper och sedan funderade jag på valet när jag sov. När jag vaknade hade jag gjort en lista över vad jag skulle välja och nu har jag valt det. Har bara valt kurser på engelska. Efter ett antal rätt tunga veckor så tyckte jag att jag kunde unna mig att läsa på ett språk jag behärskar. Så bannemig, engelska blev det och kursvalen är av en salig blandning:

Första veckan:
1. Supply Chain Management
2. Globalization and International Negociation
3. Advanced Topics in Exporting and international Commerce

Andra veckan:
1. Investment Banking (kravet här var att man läst Corporate Finance, så där hade jag tur!)
2. Strategic Planning in Family Business
3. Responsible Innovations in a Global World

Första veckan fanns det en del kul att välja på, medan den andra veckan var lite sisådär. Förstavalet där är det enda jag vill läsa egentligen. Andravalet funkar, men nja. Tjejerna i min klass var lite upprörda när de hörde alternativen vi får välja på. Är ju nästan bara MBA och Marketing för hela slanten! Vissa har inte ens läst ekonomi och då känns det lite värre. Nej, jag hoppas att jag får det jag valt!

Nu: sista tre kvartarna med tentaplugg och försöka skramla ihop lite till frukost. Kanske ska gå ner och unna mig lite nybakat bröd...? ;)

Ha det grejt!

Kommentarer
Postat av: Olle

Två inlägg inom 8 h o 2 min, det var inte illa! Flickan har fått upp farten igen, det glädjs vi åt! Håller med om att första veckan verkar mycket intressant.



Hoppas du unna dig lite nybakat bröd!



Puss på dig!

2009-03-10 @ 17:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0