Sommar

Flera stycken har frågat mig de senaste dagarna om jag inte fryser. Detta undrar de för att det "enda" jag har på mig är uppvikta jeans, vita tygskor, en t-shirt och en tunn vårjacka och så solglasögon såklart :) Detta medan några av mina sydamerikanska klasskamrater fortfarande kommer till skolan i dunjacka. Galet. De skulle omöjligt överleva i Sverige en midvinterdag. Ojojoj.

Idag hade vi tenta. Jag klarade mig, men lackade så hårt på upplägget och på läraren. Tentan reflekterade inte alls det vi läst, enligt mig. På lektionerna har vi analyserat många case med massa sifferexempel. Tentan bestod bara av ord. En sjuhelsikes massa ord som dessutom ingick i sådana där grymt invecklade meningar som bara en spanjor kan få till. Tentan bestod av alternativfrågor, där många av frågorna var så snarlika och så subjektiva att jag fick spunk. Dessutom satt folk kvar efter att de skrivit klart tentan och pratade med varandra medan jag och några till skrev klart tentan. Så mycket brist på respekt enligt mig. Vi gick igenom svaren efteråt samtidigt som läraren rättade en av tentorna, vilken var min eftersom jag lämnat in sist. Han sa att den här tentan har nog de flesta klarat eftersom den var ganska lätt. Sedan kollade han på tentan han hade i handen och sa att ja, här till exempel är en som har klarat den. Ja, det är ju inte någon jättebra tenta direkt, men du har iallafall klarat den, Maria. Sedan la han till att "ja, det var ju iallafall en sjua". Ägg!

Jag blev sjukt förbannad. Dels för att tentan var som den var och för att jag inte fått någon chans att visa att jag faktiskt förstått det här ämnet, vilket jag verklgien kände att jag gjorde. Dels för att han helt utan förbehåll sagt mitt (och bara mitt) resultat rakt ut i klassen. Och dels på mig själv för att jag överhuvud taget brydde mig.  Men visst, jag har lagt ned mycket tid på det här ämnet och inte kunna visa att jag förstår det pågrund av brister i spanskan gör att man blir något förbannad.

Kom hem redan vid kl 20 ikväll (!) och har bestämt mig för att inte plugga mer idag. Nice. Har varit en riktigt härlig och solig eftermiddag på stan efter att vi samlat info genom att shoppa i flera olika mangobutiker för att undersöka personalens grad av kundservice. Det är vad jag kallar att kombinera nytta med nöje! Tyckte att de var väldigt trevliga i affärerna så jag slog på stort och köpte mig en svart kjol. :)

Auf Wiedersehen!

Kommentarer
Postat av: Olle

Du får hoppas att inte Heidi Klum får reda på att en snyggare flicka använder hennes "catch-frase", Auf Wiedersehen.. Man kan bli stämd för mindre.. :)



Puss på dig!

2009-03-13 @ 20:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0