Sockerchock!

Hjälp! Jag har för närvarande världens sockerchock. Kom precis hem efter en riktig heldag med pluggande. Var helt underbart att få ta av sig skorna efter att ha haft dem på mig sedan kl 9 imorse. Här i spanien har man som ni kanske vet skorna på sig inomhus vilket fortfarande är lite ovant för mig. Men det har sannerligen varit en heldag. Är nämligen så att imorgon har vi tenta och presentation i "Compensación y beneficios" och varken jag eller någon annan i klassen verkar det som hade hunnit börja tentaplugga på detta än, förrän idag. Så mycket andra saker att göra, som till exempel att göra klart arbetet som ska presenteras imorrn. Så idag efter skolan käkade vi lunch hemma hos en tjej i klassen, en mexikanska som lagade grrrrymt god mat! Den där quesadillan var inte att leka med, det vill jag lova... :)

Så vi satt där och gjorde klart grupparbetet. 8 st var vi ett tag eftersom en annan grupp också hängde där för att fixa klart sin presentation. Vi blev klara vid 18-tiden och efteråt började tentaplugget. Och snaskandet! Jag säger bara det, den här gruppen är underbar, men fy sjutton vad illa vi äter när vi träffas. Idag särskilt, blev liksom en ond cirkel av det hela. Alla var jättetrötta efter helgens plugg, men ändå väldigt stressade över tentan och allt det där. Så vad gör man då? Jo man dricker cola light och käkar chips och kakor. Sedan köpte vi även lite äpplen så det var ju bra, men resten inget bra alls! Jäklar.

Var i alla fall riktigt bra tentaplugg och jag känner mig inte så stressad över det här ämnet. Har varit mycket siffror och sådär under kursen så det känns bra, jag har förstått allt. Tyvärr är det ingen siffertenta utan ett "test" med 30 frågor som kommer komma imorgon. Men ja, jag hoppas ha lite mer tur med spanskan den här gången....

Nu måste jag göra mina kursval inför International Weeks som vi snart kommer att ha. Är sista dagen imorgon för att änmäla sina val, men jag är ganska säker på att imorgon kommer att bli något liknande i heldags-längd som denna dag har varit. Det sega är att jag inte har någon frukost. Har inte haft tid att handla på riktigt länge, snart en vecka sedan och mitt kylskåp är verkligen tomt. Kom på den smarta idén att köpa yoghurt till morgondagens frulle samtidigt som jag köpte äpplena till gruppen hos Adriana. Men tror ni inte jag glömde dem i hennes kylskåp när jag skulle gå hem!? Stressad och sockerchockad Maria i ett nötskal.

Jisses, jag måste läsa lite till. Och göra kursval. Och sova. Men först måste sockret försvinna ur blodet. Hur fixar man det? Ska dricka lite vatten... Fan! Vatten har jag inte heller tills imorn. :/ Rackarns.. Får nog bli lite snyltande av roomien, hoppas att hon har lite resurser.

Sov så gott folk. Det ska jag göra, snart!

Kommentarer
Postat av: Karla

Ojojoj! Fullt upp, verkligen! Låter som om det är en bra ide att jag kommer efter tentorna... och det låter som om du kommer sova gott! :)

2009-03-10 @ 12:57:58
Postat av: Olle

Ja om man kommer hem halv tolv efter en heldag med plugg och sätter sig o bloggar kan det inte vara mycket annat än en sockerchock.. eller nån drog kanske, men det tror vi inte.. Skönt att du skriver med glimten i ögat i alla fall, visar på att du är någorlunda över vattenytan i alla fall ;)



Puss Puss

2009-03-10 @ 17:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0