Märkesbrillor

Haha, måste bara berätta en ganska rolig sak som hände i klassrummet igår:

Jag hade mina fusk-gucci-solglasögon (införskaffade för 5 € i en krimskramsaffär på Rhodos förra sommaren) på mig till skolan. Jag var en av de första dit och allteftersom folk kom in i klassrummet så började de kommentera glasögonen som låg där på bordet. Kommentarer såsom  "Åå, vad fina! Och Gucci dessutom!" hävdes ut från höger och vänster.

Till att börja med så skrattade jag bara och sa "tack så mycket, men de är inte äkta...".

Men sedan var det en tjej som (ovetandes av de tidigare konversationerna) kommenterade hur fina mina Gucci solglasögon var. Helt utan att vänta på mitt svar fortsatte hon: "jag har också ett par som jag köpte i Milano".

Haha, det var roligt. Hon sa det på sådant allvar att jag inte ens avslöjade att de bara var fejk. Istället körde jag på det gamla välbeprövade konceptet: nicka och le.

Ibland är jag en dålig människa. Men det där var faktiskt riktigt, riktigt kul! :)

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Karla

Helt rät Maria! ;)

2009-03-11 @ 00:06:16
Postat av: Karla

Helt rätt Maria! Hihi. jag skriver som en kråka. Kul att läsa dina inlägg! God natt. kram

2009-03-11 @ 00:07:07
Postat av: Aida

Hahahah :)

2009-03-11 @ 16:57:10
Postat av: marielle

haha :)



jag har missat jättemkt av vad du skrivit nu! vart inne varje dag nästan men nehej, ingen uppdatering - bara det eviga tjatet om blomman varje gång jag tittar in (har du hittat nån förresten??), men så märker jag nu att jag ju gått genom min rullflik och då hamnat på kommentarsidan på blom-inlägget så jag hade missat maaaaassa som du skrivit. orkar inte läsa allt nu, men nån dag ska jag nog ta mig igenom det :)



hoppas allt är bra med dig! och grattis förresten till det höga betyget i en av kurserna - skitbra ju!! (det snappade jag upp iaf hehe)



puss o kram

2009-03-11 @ 23:11:34
URL: http://marielleschullstrom.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha, klockrent ju! Känner att et citat från Madagascar är på sin plats: "Just smile and wave boys, just smile and wave"



Har varit med om ngt liknande med ett hasband från indiska som blev taget för ett pilgrimshalsband. Lite kul sådär! =)



2009-03-12 @ 18:10:54
Postat av: Olle

Hur vet du att de inte är äkta bara för att de är köpta för 5 € i en krimskramsaffär på Rhodos, låter som förutfattade åsikter det där tycker jag..



Puss Puss

2009-03-13 @ 20:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0