Helgen

Hallå där!

Nu har det gått ett litet tag sedan jag bloggade sist och nu såhär som en liten pluggpaus så tänkte jag ta mig i kragen och berätta lite om vad jag har haft för mig på sistone. Så jag börjar från början med att sammanfatta helgen lite:

I fredags så hade jag en helt underbar och välbehövlig uppvilnings- och vindrickningsdag på stranden med några av tjerna i klassen. Var verkligen grymt härligt. Efteråt på kvällen var det dags för utgång. Jag var riktigt, riktigt taggad (har ju inte varit ute på evigheter) men så när vi kom till stället nere vid stranden så var det så pass lång kö att vi inte hann fram till ingången i tid innan listan stängdes för kvällen (kl 2.30) och då fick vi välja mellan att antingen betala 18 € för att gå in eller att ta en taxi hem igen. Inget svårt val. "Något" besvikna åkte vi hem genom stan igen.
 

I lördags hade jag och Roomien en rikigt nice dag på stan. Vi började med en liten minishoppingtur (= endast fönstershoppande och provande av eventuella framtida inköp) för att sedan traska ner mot Ramblan där jag för första gången gick in på marknaden där nere (kommer för tillfället inte på namnet, men jaja, kanske nån av er som kan påminna mig om det sen? Som bekant så är Maria plus namn INTE lika med sant). Jag blev helt lyrisk: fruktberg så långt ögat kunde nå och jag shoppade på mig lite av varje, bland annat 1 kg jordgubbar för 1 €. Hit måste vi gå, mamma, när du kommer hit. Vet att du kommer att bli lika lyrisk som jag! :) Kvällen blev riktigt lugn och skön. Fick mycket saker fixade som jag inte hunnit med de senaste veckorna såsom att handla och fixa med bokningar och annat spännande.

I söndags började pluggandet på intensivfart inför måndagens lektion. Gick riktigt bra och det av tre anledningar:
1. Var ovanligt pigg efter två åtta-timmars-sömn-nätter
2. Började ett nytt ämne som jag tyckte verkade riktigt intressant och lovande: Supply Chain Management
3. Det gällde att plugga på för att kl 12 skulle jag möta Karla och hennes mor som kommit till stan på fredagskvällen! :D

Så lunch på stan blev det. Gatorna var överfulla med demonstranter som vi kom fram till tillhörde något miljöparti eller något liknande. Ett rackarns liv var det iaf (har varit mycket turbulens på staden hela veckan faktiskt med diverse Zara-strejker och dylikt). Hittade  iallafall ett mysigt litet tapasställe där vi käkade och sedan gav vi oss ut på en liten seight-seeing. Det var här en liten idé började födas i mitt huvud. Det var nämligen så att jag trodde mig ha hört att det var fotboll på Nou Camp på söndagskvällen. Så jag slängde ut idén i luften och Karla och hennes mamma bestämde sig ganska snart för att dissa la Pedrera och Herr Gaudí för ett tag för att istället hänga med mig och se fotboll (Barca-Málaga) på kvällen. Sagt och gjort. Fotboll blev det. Vi hade platser nästan allra längst upp och det var ju en grym utsikt - solnedgången över stadion var maffig! Skulle kunna prata länge om hur det var men nöjer mig med att säga att Camp Nou-känslan måste upplevas och här är ett smakprov eller två (eller fyra):


Tycker att karla sammanfattade matchen riktigt klockrent när hon på slutet sa med en högst analytisk och vis röst:
Málaga blir ju faktiskt riktigt ägda!
En riktig målfest var det och 6-0 blev det tillslut. Nöjda tog vi tunnelbanan hemåt igen.

Måndag - Tisdag har varit pluggrika, minst sagt. Jag hade ju hoppats på att de Internationella veckorna skulle bli lite semesterkänsla men tji fick jag! Som tur är är ämnet, läraren och folket (och språket, inte minst) helt underbart! Vet inte om det är en kombination av detta som gör att jag redan efter två dagar kan säga att detta är det mest intressanta jag någonsin läst. Helt i min smak och jag har redan lärt mig sjukt mycket. Så på så sätt är det ju värt all möda.

Nu ska jag återgå till läsandet här men nu har jag i alla fall meddelat att jag fortfarande lever (och frodas) här nere i försommarvärmen.

Puss och kram till er alla och jag lovar att höra av mig mer till alla (inte minst genom bloggen) så fort pluggandet minskar lite...

Kommentarer
Postat av: Sara

oh vad mysigt det såg ut. jag vill också gå på fotboll! måste kollas upp. hur blir det nu, när kommer du? och kommer ditt plugg någonsin att minska? :P puss!

2009-03-24 @ 22:20:23
URL: http://sarabj.blogg.se/
Postat av: Olle

Vad härligt med fotbollen som spelades medans solen letade sig mot horisonten och ner på andra sidan till Kina ;)



Sjukt avundsjuk utan att vara sjuk!



Puss Puss

2009-03-25 @ 20:11:17
Postat av: Luis Z

Cool blogg Maria! Hälsningar från Luis i Viña del mar = )

2009-03-27 @ 20:08:40
URL: http://www.mesqueunblog-luppe.blogspot.com
Postat av: Karla

Underbar idé att gå på fotboll! Riktigt skoj faktiskt! =) Tack för en underbar vecka. Ses i Sverige nästa gång! :)

2009-03-30 @ 15:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0