Framsteg

Nu jäklar hörni, nu har det börjat hända grejer! Äntligen börjar det bli lite skillnad på min spanska, på bara några dagar så har det blivit mycket lättare att prata. Vet inte vad det beror på, men det är grymt skönt! :)

Har blivit en hel del plugg i helgen, men det har ändå vatt väldigt nice. Igår till exempel så hann jag med lite shopping före vi skulle ses med projektgruppen på Starbucks vid kl 12. Underbart väder var det och jag gick så sakta jag bara kunde för att få njuta så mycket som möjligt av solen. Sedan fick det bli Burger King på väg till den andra gruppen och när vi var klara runt 19 så gick jag och en av tjejerna för att fira och det gjordes genom:

1. Ännu mer shopping. Hittade bl.a. ett par vita tygskor på H&M så nu är sommaren välkommen.

2. En öl och lite diggande på Hard Rock Café. Grymt mysigt ställe och musiken är underbar.

3. En sangria på Oveja Negra i gamla stan. Alla säger att det ska vara så skabbigt men jag tyckte det var jättemysigt (stengolv, stenväggar, träbalkstak, öppen spis...). Okej, lite smuts i kanterna kanske där fanns, men det är ju inget man behöver leta efter... ;) Här hittade vi även lite annat folk från skolan så det var trevligt. Numera har jag även fått smeknamnet "Oveja loca" - galna fåret. Varför jag fick heta detta visste dem inte, men eftersom de alla hade djursmeknamn (vaca gorda - tjocka kon, cerdo guapo - snygga grisen, etc) så var det ju "givet att jag var det galna fåret". Haha...



Idag har jag även varit nästan ruskigt effektiv i Maria-på-en-söndag-mått mätt. Fått massa saker gjorda och det känns bra. Har inte börjat tentaplugga än, men det gör inte så mycket, just nu känner jag mig ändå rätt nöjd. Det är bra när det är så, när man känner sig nöjd med saker och ting, för då blir man helt plötsligt sugen på att göra lite till!

Motivationen är på topp, så nu är det jag som ska börja tentaplugga. På allvar!

Ha det fint, coolingar!


Kommentarer
Postat av: Sara Paulsson

Hehe galna faret var ett gullgit namn:) Jag tcyekr ocksa om Oveja, god sangriga o mycke glada manniskor =)

2009-03-08 @ 18:32:27
URL: http://sarapau.blogg.se/
Postat av: Olle

Kul att spanskan går bättre, men de där spanjorerna verkar fortfarande konstiga.. :)



Puss på dig!

2009-03-09 @ 09:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0