Utstyrsel funnen! (Tack H&M)

Hejsan kära vänner!

Nu är det bara dryga två dagar kvar här i stan och en och en halv dag tills det är dags att presentera. Idag körde jag shoppingracet número uno inne på H&M. Det började dock inte alltför bra. Min lilla projektgrupp tyckte ju som sagt att det var en lysande idé att alla i gruppen skulle ha likadana skjortor/tröjor på sig till de svarta kostymerna....

Jag kan säga att jag var nära på att spy när en av gruppmedlemmarna håller upp ett linne i ett sladdertyg utan dess like inne på Zara. Jag överdriver inte när jag säger att det var i klass med tjejerna nere i Raval. Utmärkt! Detta var det första plagget man hittade och döm av min förvåning när flera av tjejerna utbrister "ja, den var fin!". Jag var nära på att gå hem då. Fasiken, är det så formellt att man inte ens får ha färglada skor så ska det väl iallafall vara skjortkod?

Jaja, tillslut gick vi vidare och efter X spyvarningar och efter totala dissningar av mina skjortförslag så lyckades vi tillsluuuuut (!) hitta en tubtop som alla (nästan alla) gillade och som var färgglad (yes!), fanns i allas storlekar och något som jag definitivt kommer att använda igen. Dessutom kostade den bara 5.90 € och var i min nya favoritfärg persikofärgat. Efter mycket om och men lyckades vi övertala den siste gruppmedlemmen om att det var ett bra köp och att det inte var för tattigt att komma i H&M-kläder till presentationen och att 5.90 är helt ok trots att mamma är med och betalar precis allt. Ja, det var faktiskt så... mamman var nog den som toppade ligan i att föreslå flest uurk-objekt under kortast tid och JA hon gick före alla oss i kön och betalade linnet för 5.90 åt hennes dotter precis som hon gjort med hennes designerkostym och -skor. Jisses, jag hade skämts ihjäl!

Jaja, tillslut blev det iallafall bra enligt mig, riktigt bra. Hittade även ett par svarta byxor och när jag stod i kön så såg jag dem, Skorna med stort S! Precis ett par sådana som jag letat efter stod där mitt i gången (svarta ja, men ändå fina). Fanns bara ett par och dra på trissor, det var min storlek! Är det ödet, eller är det ödet, tänkte jag, stoppade ner en fot i dem och bar dem glatt med mig till kassan... Länge leve H&M!

Bjuder på en liten fjollig spegelbild på hur resultatet blev här. För nu, mina damer och herrar, nu är Maria helt redo, nåja åtminstone utseendemässigt redo, för La Presentación Final ute på Collbató på torsdag morgon!



Ber om ursäkt för dålig kvalité och liknande, men ni får nöja er med detta sålänge. Ska se till att få en bild på vårt persikofärgade team på presentationsdagen.. Kommer nog att se rätt komiskt ut skulle jag tippa på... :)

Nu är det jag som ska jobba på att bli klar med andra delen av presentationen, nämligen vad jag ska säga. Det är en annan femma, det. Men efter dagens flyt inne på H&M så hoppas jag på liknande tur på spanskafronten.



Puss o godnatt!

Kommentarer
Postat av: Karla

Tack och lov att det blev färg på linnet! Skitsnyggt! Du är skitsnygg! Jag håller alla tummar jag kan för er!



...klart det är ödet! ;)

2009-06-03 @ 00:04:38
Postat av: Aidis

Ah, you look so nice!! :) Lycka till! pusss

2009-06-04 @ 04:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0