Vardagslyx

Har precis käkat spansk omelett och är mätt som bara den, var faktiskt riktigt gott. Men det gav mig ytterligare en anledning till att snart ta en tur ut till IKEA och den anledningen heter LINGONSYLT! Till denna omellet full med potatis och lök så borde det vara en självklarhet att ha en klick lingon till. Kan inte fatta att spanjorerna inte har upptäckt detta än, måste införas på momangen!

Jag måste bara skryta lite till om hur bra vi bor, jag och Clara. Precis utanfördörren har vi ett bageri där jag köper mitt bröd. Färskt, nybakat bröd på morgonen, vad sägs om det? Mums, säger jag. Dessutom har vi ett par meter från dörren en perfekt liten frukteria med allt vad man behöver i frukt- och grönsaksväg. Riktigt fräscht. Maten är dessutom billigare här än hemma i Sverige. Jag trivs som fisken i vattnet, eller som en ölänning på alvet! Yes, jag gillar Barcelona!






Tänkte lägga upp lite foton här i bloggen: Ida på flygplatsen och Stefan nere vid hamnen och så ett par bilder från skolan, för att ni ska ha lite hum om var jag håller hus. Har försökt ett tag må ni tro för att lyckas med detta att lägga upp bilder. Det är skam att man ska vara så otroligt oteknisk hela tiden. Det är synd om människorna! som en viss August skulle sagt. Fast han har lite fel den där grabben Strindberg. Det är INTE synd om människorna, eller rättare sagt: det är absolut inte synd om MIG i alla fall! Hoppas att ni har det lika bra där hemma. :)

Kommentarer
Postat av: cajsa.

shit! det är sjutk att ingången till er skola ser ut så! för EADA är väl skolan? no?



jag får nästan ta en bild på min utsikt från min lgh för att slå det :D



puss på er båda!

2009-01-16 @ 10:32:38
Postat av: Ida

Nej det är minsann inte synd om de som har lingonsylt och nybakat bröd! Vad mer kan man begära av denna värld? :)

2009-01-23 @ 22:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0