:)

Precis hemkommen från skolan och tänkte att jag skulle passa på att skriva ett litet inlägg innan jag fortsätter plugga. Måste säga att dagens lektion gick över förväntan! Hängde med på nästan allt som sas (!) och jag sa även vissa saker själv! Även om min grammatik inte höll så kunde jag ändå hänga med så pass bra att jag kunde delta i diskussionerna. Det är ju definitivt ett stort steg framåt. Gjorde dock mycket att vi på de här lektionerna har en riktigt bra lärare som INTE har spanska som modersmål - något som gör det så mycket lättare för mig att hänga med... Dessutom innehåller den här kursen väldigt mycket socialpsykologi, nåt som jag tycker är grymt intressant!

"La profesora" som man säger om läraren här, hade fått för sig att det var den engelska klassen i Human Resource som hon skulle ha lektion med idag och hade därför förberett allt på engelska. Man tackar, tänkte jag och drog en rejäääl lättnadens suck.

Var lite som att komma tillbaks till psykologilektionerna på IB och när vi pratade om vissa experiment som till exempel Milgram's obedience-experiment så kunde jag verkligen höra Julias röst (psykologiläraren på gymnasiet) och direkt kom året 1961 upp i mitt huvud, vilket var året då experimenten började. Shit alltså, IB-grejset sitter verkligen djupare än man tror! Kommer till och med ihåg hur papprena som vi fick om Milgram-experimenten såg ut!

Så nu är jag riktigt lycklig, kunde till och med ta anteckningar idag på lektionen, även om det blev en salig blandning av svenska, spanska och engelska...  Gårdagskvällen var också riktigt trevlig, åt en suuupergod pizza och var kul att kunna prata lite mer med tjejerna i klassen.

Nu ska jag läsa om diverse förhandlingstaktiker som vi ska ha seminarium på i dagarna två nästa vecka på skolans flotta hotellanläggning utanför stan, med all mat (3-rätters självfallet) inkluderad. Ni får passa er när jag kommer hem eftersom jag numera både är van vid att få mitt rum städat en gång i veckan och att få nybakade baguetter varje dag PLUS att jag snart kommer vara en jävel på att förhandla!  ;) Känner att du Olle kommer att bli min självklara försökskanin på detta område efter din kommentar i mitt tidigare inlägg om kackerlackor...


Adios!


Kommentarer
Postat av: sara paulsson

Blir alltid lika glad nar jag ser ett nytt inlagg! Jaa,du kmr nog bli lite bortskamt och Olle kmr inte fa det latt med all stadning och baddande av sangar varje vecka. Ett annat tips som man som tjej kan anvanda sig av ar att ga och skaffa manikyr, da kan man skylla pa naglarna och slipper disken ocksa. Ar dock svart i singellivet,resulterar nog mest i ett diskberg.Men annars tror jag det ar effektivt;)Hehe. Tycker ocksa det ska bli kul med Collbató, har du last boken an?? Inte jag... Jajaa vad blir de ikvall?? Kanske lite fest?Jag ar sugen..men kanske borde spara mej till helgen=)kram

2009-01-22 @ 17:15:23
URL: http://sarapau.blogg.se/
Postat av: Karla

Låter superbra. Haha saknar att anteckna i en salig blanding av språk. Och ja, IB-grejerns sitter inprintade långt in i hjärnan nånstans. Kanske inte alltid det mest väsenliga dock. :P Jag skulle också kunna vänja mig vid att få rummet städat och nykadade baguetter! :D

2009-01-22 @ 17:37:57
Postat av: Sara P

Jaa eller ja pratade just me en och de skulle till chupiterian och shotta..Men ja sa att vi ska dricka lite vino i lugn o ro..de e ju bara torsdag hehe.. Vi ses snart..Ja e rastloooos..nu gar ja ut=)Pusshaj

2009-01-22 @ 22:05:37
URL: http://sarapau.blogg.se/
Postat av: anna lundberg

ahhh shiit vad du e duktig gumman, allt det där skolskriveriet, det lät inte som några enkla rader det inte.. ja jösses.

och vilken fiiin lägenhet sen, superhärlig ju!!! och vilket lyxeri med baguetter och städat rum :D hehe Puss

2009-01-23 @ 14:20:18
Postat av: Olle

Hahaha.. Det var en giftig och intressant avslutning på inlägget. Ungefär lika giftig som den gas som kackerlackorna avsöndrar i c:a 18 timmar efter att det att de dött och lika intressant som att kackerlackor lever vidare ett par veckor om man hugger av huvudet på dem, och när de slutligen dör är det av svält.



Sov gott älskling!



2009-01-23 @ 22:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0