Helg i Spanien

Har varit en riktigt soft helg hittills. Var ute i torsdags på Sutton, riktigt kul! Påminde lite om Strand i Borgholm en schtekig sommarkväll med rejält saftiga ölpriser (9 € för en liten rackarns Heineken) och med VIP-avdelning bredvid dansgolvet. Sara och jag satte som mål att komma in dit under kvällen och genom Saras finansklassisar lyckades vi med denna uppgift. Gratis skumpa och guldsoffor, mycket bra... :)









Tog en kaffe innan vi ut  i torsdags (runt kl 2) och det gjorde verkligen susen! Jag och Sara tog en taxi hem kanske 5.30 och då var jag fortfarande riktigt pigg!



Igår vaknade jag till lite halvt när Claras alarmklocka ringde och jag började fundera på varför inte Sunes Pappas ljuva stämma ljöd sitt vanliga "nej men nu har den frusit igen... helvetes jääävlar... FÖRBANNADE JÄVLA BILJÄVEL!". Hon har denna lilla trudilutt som alarmklocka och rummet är ju liksom inte större än att jag hör det bort till min säng. Brukar alltid skratta åt detta när klockan ringer, Sunes Jul är ju verkligen bäst. Men idag hade hon stängt av ljudet på alarmet för att inte störa mig när hon skulle upp till skolan på morgonen. Riktigt snäll tanke, men i den blandning av sömn och vakenhet som jag befann mig i, så jag kunde inte sluta fundera på vart pappa Rudolf tagit vägen... Och så småningom hade jag funderat mig till att vakna. 

Och vaken blev jag, bannemig! Munnen gick i ett så fort jag slagit upp ögonen, pratade om allt mellan himmel och jord. Clara frågade mig tillslut om jag fortfarande var full, eftersom jag pratade så himla mycket. Jag tror egentligen bara (okej, nästan bara) att jag var övertrött. Men pigg var jag - ända tills att jag hade pratat mig trött och somnade om. Hade kunnat sova flera timmar till eftersom jag skulle ha handledning på skolan först kl 13 men vaknade ändå runt 10 när byggarbetarna satte igång att arbeta för kung och fosterland ute i trappuppgången. Jag lovar, det lät som om de höll på att riva hela huset med sina slagborrar och hammare och sin högljudda spanska radio... Kunde inte göra annat än att gå upp.

Gick en runda på stan med roomien på eftermiddagen i det fina vädret. 21 grader alltså... :)

På kvällen beställde vi pizza, var riktigt gott. Men vi fick en liten chock första gången vi kom till pizzerian. Klockan var då runt halv 8 och när vi sa att vi ville beställa pizza så kollade de bara konstigt på oss och sa att de inte öppnar förrän kl nio. Udda, nästan vid den tiden som restaurangerna stänger hemma i Sverige ju...



Idag har det blivit massa plugg och ikväll blir det nog att kultivera sig lite och gå och kolla lite på ett fontänspel vid Plaza Espanya...


Auf Wiedersehen, som man säger!



 

Kommentarer
Postat av: Karla

Hejhej! Sitter här hemma och huttrar och tänker att det kanske vore en bra ide att plugga nån annanstans än i "Pinan". Karlskrona fick visa var det gick för igår, det blåste grenar och grejer kors och tvärs och cykeln var bara att leda. Nu ska jag till jobbet, och på vår restaurang, där blänger vi på folk som beställer pizzor efter 21! Så det så! :P Alla svenssons brukar vara jätteduktiga på att beställa hem pizzor exakt samtidigt (mellan 18 och 18.30), sen undrar de varför de tar tid. Men ska man äta ute i Sverige måste man tydligen äta 19.00, punkt slut. Tänkt vilka lugna och sköna middagar folk kunde få om de gick och åt lite olika tider... Lär av spanjorerna! :D

2009-01-24 @ 17:21:01
Postat av: Sara

Helooo! Kul med lite bilder..Men nog var man lite vinglig haha. Och skumpan fastnade pa bild den ocksa;) Ohh de dar fontanerna pa plaza espanya ar superfina.. Det gor ni ratt i. Var restaurangen oppen men de borjade inte salja pizza foran nio eller vada?? Konstigt! Kram pa dej vi ses snart!!

2009-01-24 @ 18:19:43
URL: http://sarapau.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0