Lägenheten

Här mina damer och herrar, är Claras och min lilla pilgrimsfärd till skolan varje morgon. Som sagt: springer man och har tur med trafikljusen så borde man kunna hinna på 1 minut. Måste testas snart!



Tänkte även att ni skulle få se lite hur vi bor. Har inte tagit några egna bilder än på lägenheten så detta blir de som fanns i annonsen...

   

Bild 1: det lilla rummet som jag och Clara delar på nu. Finns dock två sängar där för tillfället (står en extrasäng där skrivbordet står på bilden) men efter IKEA-besöket så har vi matchande överkast och kuddar. Stiligt. Detta rum har vi alltså döpt till Muibien (efter muy bien - mycket bra och mycket fyndigt, no? :) Det är ett interiort rum med fönster ut i trappuppgången.

Bild 2: Är alltså det stora rummet som tyskan för tillfället har. Hon flyttar dock ut på söndag (yay!) så då flyttar Clara in dit och bor där fram till April. Sen tar hon över Muibien och jag flyttar in i det stora rummet (som vi inte har kommit på nåt namn till än, men vänta bara, det kommer!). Stora rummet är exteriort (eller heter det exteriört på svenska?) och har alltså vanliga fönster. Blir mysigt fram på vårkanten...

Bild 3: Vardagsrummet.

Bild 4: Köket



Snart ska jag ta egna bilder så får ni se hur vi har det nu med våra grejer och allt. Måste även passa på att visa er vår riktigt trevliga terass. Ska göra detta så fort jag tagit lite bilder.

Nu måste jag kila. Ska iväg och äta födelsedagsmiddag för en tjej i klassen. Ska ses kl 20.30 och jag är redan helt utsvulten! Måste som sagt börja vända på dygnet, min inbyggda svenska mat-och-sov-klocka är alltför stark! Jag ber om ursäkt för alla paranteser och konstiga menigar i dagens inlägg, är lite för hungrig för tillfället för att kunna optimera min svenska...

Kram på er och tack för alla kommentarer! ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Muibien!!!! Va trevligt att en av de svenska tjejerna i klassen går på middagen... JAG ORKADE INTE!!!!! Sitter å käkar kakor å tittar på Valencia - Sevilla istället!

2009-01-21 @ 22:09:44
URL: http://snickan.blog.com
Postat av: marielle

hur man kan svettas på överläppen? ............ bra fråga. ska höra med honom nån dag. (och nej, hahahaha, han slickar sig inte om munnen - gjorde roffe det?? det missade jag, eller så har jag förträngt det. mitt minne är ett skämt nuförtiden.)



kyla är en självklarhet här i de valencianska lägenheterna, är det inte det i barcelona? men jag ser inte fram emot sommaren heller, då förvandlas de till levande bastusar.



mitt nummer ja! 622451190 (tänka sig, där satt det med en gång - vilka problem jag haft med att komma ihåg det. det också.) får absolut höras nån dag tycker jag! =P



och shit vad ni verkar ha det bra förövrigt - lägenheten är ju skitfin! fast tanten verkar läskig. men det är iofs kackerlackor också.



puss!



2009-01-22 @ 08:49:08
URL: http://marielleschullstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0