Affären med stort A!

Hallå igen!

Måste säga att man har lite dåligt samvete efter allt man stoppade i sig på Collis, så nu har jag varit ute på ytterligare en gymletartur. Men ingen tur hade jag idag heller. Hade ju äntligen bestämt mig för ett gym, men det visade sig att man inte fick bli medlem där om man inte hade en spansk bank. Surt sa räven, så nu måste jag försöka lösa det här på nåt sätt, för träna vill jag!

När jag gick därifrån med oanvända träningskläder i ryggan och "aningens" besviken så kom jag på att jag kunde ju åtminstone ta och prova det där solariet jag sett på hemvägen. Sagt och gjort, jag gick in och lyckades förklara att jag ville sola. Var så fokuserad på att göra mig förstådd att jag helt glömde bort att fråga om priset. Eller ja, kanske var så att jag inte tänkte på det överhuvudtaget - solariepriser måste väl ändå vara ungefär desamma överallt? Eller inte... 9 € fick jag betala för 11.5 minuter. Men... det var värt det, för idag.  Men aldrig mer säger jag bara, snart kan man ju ändå sola ute!

Sedan traskade jag vidare hemåt och passade även på att gå in i en affär som ligger bara ca 50 meter från lägenheten. Tur att jag gick in säger jag bara, för vilken affär! Mamma, du skulle ha älskat den här affären! Var en hel affär med bara ekologiska, fair trade-varor. De hade verkligen ALLT! Allt från det vanliga till ett lite mer alternativt sortiment och så både ekologiska viner och öl i mängder. Klockrent! Och så så nära mig, det är ju riktigt bra! Dessutom fanns där alla de här mer eller mindre udda grejerna jag gillar och som verkar ytterst sällsynta i Spanien (typ Quinoa, dinkel och massa fröer). Hittade även havregryn, ett té som verkade gott, yoghurt, frukt och juice och kände mig rätt nöjd. Men så.. när jag kom till kassan så upptäckte jag att de hade både knäckebröd och Oatly havredryck! Så imorrn ska jag äntligen äta en riktig frulle igen med havregrynsgröt, havredryck och knäckebröd! Mmmm... jag är lycklig! :D



Nu sitter jag och väntar på att de där hemma på ön ska ringa mig på Skype. Tänkte passa på att prata lite med födelsedags"barnet" och mormor, farmor o farfar som är där ikväll.. Jepp. Ska nog ta ett knäckebröd också medan jag väntar.

So long, flaggstång!

Kommentarer
Postat av: ANNA LUNDBERG

hihii shit vilken tur - lyx med "svenskt".... då får du slå till på en riktig brakfrukost i mon då :D du får hälsa steffe grattis från ma!!

2009-01-28 @ 22:49:00
Postat av: ulf göransson

Vill bara tacka för påringningen mormor,farmor och farfar tyckte det var fantastigt att få prata med dig och inte minst kunna se dig live

2009-01-29 @ 10:38:52
Postat av: Sara

haha, vad skönt med lite svenskt i tillvaron!

2009-01-29 @ 10:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0