Pluggsöndag

Godmorgon!

Idag är det söndag, en riktig pluggsöndag för min del. Åker som sagt till EADAs konferensanläggning, Collbató, imorgon och det är en hel del kurslitteratur man ska ha hunnit beta av innan dess. En bok och lite kompendium rättare sagt. Som tur är boken (har inte börjat med kompendiet än) väldigt pedagogisk och spanskan är inte så svår, så det är skönt. Men det kommer nog ändå att ta hela dagen om man ska hinna med allt. 


Klockan 8.15 går bussen imorgon från skolan och jag ser verkligen fram emot att åka. Lyxigt med eget hotellrum och lagad mat och sådär, även om det säkert kommer att bli rätt tufft... Har även hört vissa rykten om att förhandlingsseminariena kommer att gå på engelska och gör de det så ska jag jubla högt, det lovar jag! Min grupp är dock livrädda för att det ska bli på engelska, så blir det så så kommer de att skicka mig som första förhandlare... Hoppas på det, så att man nångång kan få bidra med lite liksom, dra lite strån till stacken och sådär. De kommer ju att få rätta och skriva om alla mina delar jag ska skriva till projektet i vår, så det gäller att ta alla tillfällen i akt att visa framfötterna...



Nej, nu är det dags för mig att laga lite lunch, tänkte försöka köra lite svenska mattider idag när man är ledig och allt. Lite spaghetti och köttfärssås blir det idag - klassiskt, enkelt och gott. Och så bra matlådemat såklart! ;)



Idag är det bara 14 grader ute, så lite väl kallt för den där poolen kanske... Får bli nästa Collbató helt enkelt.
Ciao!



 

Kommentarer
Postat av: Sara

Heej! Jasa du korkade upp vinet igar, du skulle hangt med pa fiesta. Jag drog till Ribelinos sen..Kul va det! Ngt som va litre coolt var att en spelare i barca var dar inne..Men det visset jag inte forran ja satt mig i taxin hem ;) Jag vill ocksa bada i poolen p collis, hade med bikinin forra gangen med den blev oanvand. Puss

2009-01-25 @ 15:17:17
URL: http://sarapau.blogg.se/
Postat av: Karla

Hoppas det blir på engelska. :P 14? Vaddå det är ju maj-värme, och visst kan man bada i maj! ;)

2009-01-25 @ 18:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0