Pannkakor

Blev inget fontänspel för oss idag, när vi kom dit hade de spärrat av hela området för att Fashion Week hade varit där i helgen. Lite synd, men får ta det en annan gång istället.

Har gått runt och varit sugen på pannkakor nu i ungefär en vecka och idag slog jag till! Blev dock ingen jättehöjdare, hade inget decilitermått så jag gick efter gamla hederliga "nävemått" istället och så är mjölken här lite skum... De har inte mjölken i kylen i affärerna så den smakar lite smått konstgjort. Den smakar lite som såna där små pyramider med mjölk som man kan få till kaffet på fik, ni vet. Men men, pannkakor är ju alltid pannkakor, så även om de inte blev helt klockrena så satt det ändå fint i kistan!



Har lite hemliga planer på att försöka få Olle att göra pannkakor till mig när i ses nästa gång. Förstår inte hur han lyckas, men där har vi en som kan det där med pannkakor! De är så goda att jag villigt kan erkänna att de kickar mina spanska (och svenska för den delen) pannkakors ass!

Puss och kram från ett blåsigt Spanien!






Kommentarer
Postat av: marielle

ooh va synd att ni missade fontänspelen! dom är jääättefina!



och varför har ni inte vanlig mjölk? det har vi! kan vara lite svåra att hitta eftersom det inte är som i sverige med en hel vägg med mjölk, men det finns! OCH i alla tre utföranden - desnatada, semidesnatade och den sista som är typ då icke desnatada. framför mig har jag den desnatadade - altlså lättmjölken. den är rosa. och har en ko på sig. så du vet.

2009-01-25 @ 09:08:50
URL: http://marielleschullstrom.blogg.se/
Postat av: Olle

Man får tacka för pannkaks-kommentaren, hemligheten är att man har nedmalda kackerlackor i smeten. Var nära att bjuda Claras Johan på pannkakor i torsdags men det klaffa inte med handbollen och att vi skulle hämta företagsbeskrivning i plugget på kvällen, så det får bli en annan gång. Jag tror jag har listat ut dina hemliga planer.. och vi ska nog kunna förverkliga dem, förhoppningsvis inom en snar framtid.



Puss på dig sötis!

2009-01-25 @ 20:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0