Lördagskväll

Idag var det jag och Clara som gick upp i ottan (nåja, mer eller mindre i ottan i alla fall), klädde på oss, käkade frulle och tog bussen till IKEA. Hittade en hel del fint till våra rum och nu känns det faktiskt riktigt hemtrevigt här måste jag säga. Fick även i mig ett stort antal köttbullar och en bit princesstårta. Satt verkligen fint i kistan. Men det bästa av allt var ändå kaffet - riktigt gammalt hederligt svenskt (?), svart kaffe! Gud så gott det var. Har verkligen saknat det där. Kaffet här nere är inte alls detsamma som hemma. Lite roligt bara att man behövde trycka två gånger på knappen "Café largo" (stor kaffe) för att fylla en liten kopp. Spanjorerna har lite andra kaffevanor. Kanske får börja anamma den delen av kulturen, måste erkänna att det låter lite hälsosammare...

Ikväll blir det att gå ut att äta lite med Sara som fyller år idag. Grattis Sara! :) Ska bli riktigt trevligt. Får se om det kanske blir lite utgång med efter middagen...



Kan även berätta att jag drömmer väldigt underliga drömmar här nere. Inatt drömde jag till exempel att jag var hemma på Öland. Jag bodde under rutschbanan i lekparken och helt plötsligt kom mamma, pappa och Stefan och sa till mig att packa min väska för vi skulle åka till Schweiz för att baka pepparkakor (?!). Sagt och gjort, jag packade lydigt och satte  mig i bilen. Olle hade också fått reda på att vi skulle åka och ville väldigt gärna följa med. Okej, sa vi och åkte upp till Uppsala och hämtade honom eftersom att det ändå i princip låg på vägen på Schweiz. Eller som pappa uttryckte det: "i det stora hela så blir det ju inte så många procents omväg..." Hmm... Jaja, sen vaknade jag iaf nångång mellan stoppen på Autobahn. Vad var det om säger jag bara!? Någon som är duktig på att tyda drömmar? Någon?

Jag pratar tydligen en del i sömnen också... Häromnatten hade jag tydligen vaknat, satt mig upp i sängen och frågat Clara (som fortfarande var vaken och läste en bok) om det fanns Pan Polar Sueco här. Pann polar sueco har vi själva (jag, Clara och Sara B) hittat på när vi skrev ett arbete i spanskan hemma i Linköping om en möjlig produktlansering av tunnbröd (alltså pan polar sueco) i Spanien... Clara berättade att hon frågat mig varför i hela friden jag undrade det klockan 12 på natten. Då hade jag försökt bortförklara det hela genom att säga att "men jag låg ju och tänkte på det ju..." Skönt att jag inte har nåt minne av det här...

Natten efter det så vaknade jag av att jag kom på mig själv med att svara på Clara när hon pratade i sömnen. Jag måste varit halvvaken, för såhär i efterhand har jag ett svagt minne om att hon sa något om att "Nej, men det går inte. För finns det inte tillräckligt, så finns det inte!" och jag vaknade i det ögonblick jag svarade henne genom att säga "näe..." Riktigt skumt! Undrar om det är något underligt i den spanska luften? Eller kanske i baguetterna?



Jaja, nu är det väl dags för oss här på Carrer de Valencia att bestämma vad man ska ha på sig ikväll Vi hörs! :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej öbor:) Klart ni ska med ut:) Vi ses sen puss

2009-01-17 @ 18:34:41
URL: http://sarapau.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahahahah va kul det där med sömnpratandet



kul att ni bor på carrer de valencia också :)



och trots mina egna språkförvrängningar så måste jag hålla med resten av sverige - det heter EN spann!

2009-01-18 @ 12:47:59
URL: http://marielleschullstrom.blogg.se/
Postat av: sara paulsson

Hellloo sag ditt sms imorse! Jag hann inte ens saga hejda till er igar,plotsligt sag jag inte er:) Tack desamma for igar tjejer(vet ju att clara ar i narheten sa lika bra att skriva i en blogg)!! Kram vi ses imorn

2009-01-18 @ 16:02:46
URL: http://sarapau.blogg.se/
Postat av: Sara

hahaha, vad roligt med sömnpratandet. o pan polar sueco :D

2009-01-18 @ 22:20:05
Postat av: Olle

Jag känner mig hedrad att jag fick följa med på familjeresan till schweiz.. Vad gör några procents omväg för en Olle med på resan, en klok far du har!



Det är häftigt vad medvetande man ändå kan vara när man sover. Jag kom att tänka på en annan sak i samma ämne som hände i somras, du vet nog vad jag menar, tänker på det ibland..



Vad duktig du är på att skriva, hinner knappt läsa innan det kommit ett nytt inlägg!



Puss Puss

2009-01-20 @ 21:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0