Uppdatering

Hallå i stugan!

Idag är det redan den 28:e januari vilket betyder att Stefan fyller 19... Grattis på födelsedagen, bror! ;) Hade varit kul att vara hemma och fira dig lite, men vi får ta det när du kommer hit i april helt enkelt... :)



Nu är jag alltså hemma igen från tvådagarskursen... Var helt slut igårkväll när jag kom hem från Collbató, har varit ritkigt intensivt, men kul. God mat, gott vin och lååånga föreläsningar och många case att lösa. Har verkligen fått öva min spanska...

Sara och Emma hade bestämt sig för att vi skulle ta och fira tjugondag knut där borta. I IKEA-reklamen här nere i Spanien så kör de med det här med att svenskar har en konstig tradition där man slänger ut granen från balkongen när det är "Knut" så när vi var på IKEA fanns där skyltar överallt där det stod "Feliz Knut!", vilket betyder typ glad knut... Detta skulle vi i alla fall fira och för att detta ska vara möjligt så måste man ju kunna lite svenska sång-klassiker som passar bra när det är dags att hiva granen. Så nu kan många av tjejerna i klassen sjunga "små grodorna". De kan även det klockrena konceptet: "taktikskål"... Mycket bra :)

Har ätit, ätit och ätit där borta. Känns nästan som om man ätit för en hel vecka. Var mat/fika kl 8, 11, 13.30, 15.30, 17, 20.30 typ. Och då snackar vi inte lite mat... Till lunch och middag fanns det flera olika rätter att välja på och alltid både för- huvud- och efterrätter såklart. Till fikat sattes det fram flera fat med baguetter och olika sorters kakor. Jag ägnade mig åt att gå igenom hela kaffesortimentet (och kaksortimentet såklart!) för att hitta det optimala fikat. Tror jag har svar på vad detta innebär här i Spanien nu.



Nej, nu blir det till att fortsätta plugga! Och motivationen flödar verkligen... Ska vara riktigt, riktigt flitig nu i några veckor för inom den närmaste framtiden har jag ett par riktigt bra datum att se fram emot:

12:e februari kommer aida, kristin och cissi till barcelona. Yeah! :D
25:e februari kommer äntligen min älskling hit!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja..grattis till Stefan!! :D

2009-01-28 @ 17:57:29
Postat av: Kusin Linda

Och namnet mitt försvann så jag får slänga in en comment till...hihi :D

puss

2009-01-28 @ 17:58:17
Postat av: Olle

Ja den mat/fika-frekvensen låter mycket proffesionell, man blir inte annat än lite avis!

Du får hälsa grattis till din bror också.

Längat riktigt mycket tills jag kommer ner till dig, 28 dagar kvar..



Puss Puss

2009-01-28 @ 19:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0