Utgångs-update

Igår fick jag äntligen min efterlängtade jordgubbsdrink. Tror dock att jag hade förskönat minnet av den en aning, den var inte riktigt lika god som jag kom ihåg den... Men med det inte sagt att den inte var god - den var mästerlig! :) Träffade Aida, Kristin, Cissi och Arben på favoritpuben lite innan 23. Lite senare traskade vi iväg till Emmas lägenhet där det var födelsedagsfest för en tjej i min klass kille. Hängde ni med? Vid halv tre-tiden var det dags för utgång och alla sprang ut på gatan för att fånga taxibilar. Vi skulle iväg till ett ställe som heter Lotus och det skulle inte ligga alltförlångt ifrån Emmas lägenhet.

Uppstod dock lite problem när vår (min, Aidas, Vickys och Arbens) taxi kom fram och vi inte stod på listan. Aida hade pratat med Sara i taxin som sa att hon väntade vid ingången för att släppa in oss (står man inte på listan så kostar det ca 18 € i inträde och Sara hade satt upp oss alla under hennes namn). Bara det att vi kunde inte hitta Sara någonstans, de hade sagt att de väntade på oss vid ingången. Tillslut, efter ca 5 minuters funderande, kom vi fram till att vi måste vara på fel ställe. Det visade sig att taxichauffören hade släppt av oss vid OTUZ istället för LOTUS och det här stället visade sig ligga på helt fel sida stan... Dessutom hade de nu stängt listan på stället vi skulle till. Jäklar! Vi tog en ny taxi som vrålåkte genom hela stan samtidigt som Sara & co på den "riktiga" klubben snackade med vakterna för att få dem att hålla listan öppen för oss ett tag till. Var lite dramatik där ett tag. Taxichauffören levde sig verkligen in i det hela och försökte hitta alla möjliga genvägar för att vi skulle komma dit lite fortare. Som tur var slapp vi betala inträde och kunde glatt traska in.

Stället var helt okej. Bra musik, men var lite för mycket folk och lite för mycket rök av alla de slag för min smak. Roomien och jag tog en taxi hem vid halv fem-tiden och jag somnade som en stock så fort jag lagt mig ned i sängen.

Nu har jag tråkat ut er med massa text här (igen). Så får väl helt enkelt ta och kompensera det med lite bilder från gårdagen... Enjoy! ;)


Kommentarer
Postat av: marielle

åååh va fina ni var allihopa! jag blev alldeles glad när jag såg er :) och klänningen var verkligen jättefin! och vad fin du var i håret maria - har du gjort nåt speciellt?? (inte för att du inte alltid är fin i håret haha, men du var annorlunda sen jag såg dig sist)

allt är bara bra här, solen skiner och jag är på ett strålande humör! emilie kommer snart så ska vi fira alla hjärtans dag tillsammans :) puss puss

2009-02-14 @ 15:33:07
URL: http://marielleschullstrom.blogg.se/
Postat av: Karla

gapskratt vilka jättekul bilder på hopp! Jättefin klänning!!

2009-02-14 @ 16:44:25
Postat av: sara

Ooh vilka fina bilder..!! Va blire for dej ikv??kmr du till steffy? ja e sugen pa jordgubbsdrink!!!

2009-02-14 @ 18:25:36
URL: http://sarapau.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0