Ölänningen är glad

Har varit en bra kväll, har fått mycket uträttat och har konstaterat att vi som bor här på C/ Valencia är en smula genialiska, minst sagt! Lika bra jag tar det från början:


1. Jag och gotlänningen tog en prommenad till La Sagrada Familia. Så nu, äntligen, efter över en månad här har jag sett en av stans mest berömda sevärdheter med egna ögon. Grattis Maria! Det var kanonskönt väder med klarblå himmel och en sisådär 13 grader varmt. Mycket bra. Kan ju passa på att slänga in lite bildbevis så att ni inte tror att jag ljuger... ;) 



                               
2. Jag har bokat hemresa över påsklovet! Så nu åker jag till Sverige och är i Linköping/på Öland 6-13 april.


3. Hoppas kunna gå på Madonna i sommar.


4. Roomien och jag har äntligen vågat fråga om det är okej för de vi bor hos att våra pojkvänner kommer hit. De har iofs redan bokat biljetter och allt, men vi har inte vågat fråga ännu pga att vi egentligen inte får ha besökare här (max en åt gången). Men vi har tänkt på det här på hur vi skulle formulera frågan, minst sagt. Och ikväll slog vi till. Inledde med diverse artighetsfraser om "god kväll" och lite ytterligare Paellaberömmelser och fortsatte med att gå rakt på sak. Vi visste att hon skulle svara att bara en kan komma åt gången eftersom det bara finns en extrasäng. Därför hade vi (smarta som bara öbor kan vara;) förberett nästa mening på spanska, nämligen att en av dem tar med sig en luftmadrass. Och det funkade ju prima! Hon sa att de var så välkomna så! Snart bara två veckor kvar nu, jag är lycklig! :D


5. För syns skull har vi nu alltså även beslutat oss för att införskaffa ett liggunderlag. Man får ju stå för det man säger, liksom. :)


Javisst, mycket bra kväll. Och det där med att plugga, det får bli morgondagens stora projekt.
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Karla

hihi skratta Underbara smarta öbor! Vad kul att de kommer!!

2009-02-08 @ 23:41:24
Postat av: Aida

Är det fortfarande inte klara med vad det än är det de håller på med..!?!? Byggställningarna var där för 2,5 år sen oxå! Knasigt! De kanske har blivit en del av kyrkan heheh.. Skämt å sido, läste att de inte räknar med att bli klara innan år 2026! :o Tänk på alla foton som har tagits o kommer att tas med de fula ställningarna i bakgrunden!

2009-02-09 @ 15:59:07
Postat av: Olle

Fina bilder ni tog, med lite fantasi ser Clara ut som Jesus med mycket skägg, passar rätt bra med Sagrada i bakgrunden! Måste dock säga att det tog ett tag innan ni hitta dit, jag ska nog dra med dig på lite sevärdheter i alla fall..



Tur att ni är så kloka att ni frågar om det är ok om Johan o jag kommer ner efter vi bokat biljetterna i alla fall..



Jaja, vad kan man förvänta sig av filfakare ;)



Puss Puss

2009-02-11 @ 19:34:18
Postat av: Olle

Skjärtissida som bara sket i mitt inlägg så jag måste skriva om det, kanske inte tyckte om tonläget..



Jaja, fina bilder på er var det, Clara ser med lite fantasi ut som Jesus med ett stort skägg, passar rätt bra med Sagrada i bakgrunden! Men jag måste säga att det tog ett tag innan ni hittade dit, jag ska nog dra med dig till lite sevärdheter när jag kommer ner..



Måste säga att det också var genomtänkt att fråga om det var ok att Joahn o jag kommer ner efter att vi köpt flygbiljetter..



Men men, vad kan man förvänta sig av filfakare ;)



Puss Puss

2009-02-11 @ 19:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0