Okej...

...efter tre dagar utan något blogginlägg har jag insett att folk verkar ha börjat bli lite smått oroliga... Ingen fara på taket med mig men nu, mina damer och herrar, kommer här ett sprillans nytt inlägg! ;)

Idag har det lagats Paella för fulla muggar här på Valenciagatan. Riktigt läskigt när man fick se alla ingredienserna. Jag hade lexikonet med mig och slog upp alla okonstiga och konstiga ingredienser såsom marulk och skrev även ned hela receptet. Känner dock att jag måste övervinna min lilla fobi för att ta i rått kött innan jag vågar göra sånt här på egen hand. Tanken på rå kyckling och rå fisk får mig att få ståpäls, hu vale! Njä, innan allt kommit i grytan såg inte kalaset så lovande ut, men ack så skenet bedrar. Paellan var en top notch, så att säga.

Jag hade hela tiden trott att vi skulle göra paellan nu ikväll. Vi hade tidigare bara sagt att vi skulle äta det "på lördag". Men en sådan kalasmåltid tog jag liksom för givet att man åt på kvällen, särskilt när det skulle vara vin med i spelet (jag o Clara var vin- och efterrättsansvariga). Icke. Stora måltider äts till lunch här, till kvällsmat äter man bara lite mindre grejor. Så nu vet jag det. I alla fall, när klockan slog 18 - alltså 2 glas vin, 1 glas cava och ett glas baileys senare (samt efter en hel historielektion av gammelfarfar), kände sig roomien och jag ganska sugna på utgång. Berodde dock inte på gammelfarfars mycket grundliga genomgång av spanska inbördeskriget, det kan jag säga.. ;) Så, nu är det dags! Blir i alla fall att ta ett par öl, är grymt sugen!

Kul att ni kommenterar, är verkligen kul att läsa! :)

Skriver lite mer imorgon... Ciao! :)

Kommentarer
Postat av: Karla

Ja, jag började bli lite orolig! Du brukar ju vara en så flitig bloggare. Paella med marulk? skulle jag aldrig ge mig på. Vi serverade ju marulk på restaurangen, det verkar vara en mycket speciell fisk som inte alls är så god om den inte tillagas precis rätt. Men kyckling! Ja tack! Till och med jag slog upp ett recept på paella häromdan....får se om jag ger mig på det. Hoppas du fick en toppenkväll!!

2009-02-08 @ 12:29:00
Postat av: Olle

Det blir mycket spansk kultur i den lägenheten för er. När den är top notch finns det inte heller mycket att klaga på!



Puss Puss

2009-02-08 @ 13:07:35
Postat av: Anonym

Ståpäls?!?! hahahahaha ölänningar alltså :)

2009-02-08 @ 17:56:28
Postat av: Du vet vem jag är

Ståpäls?!?! hahahahaha ölänningar alltså :)

2009-02-08 @ 17:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0