Lite klorerat te, någon?

Tänkte ta och koka mig lite te för en gångs skull. Har köpt mangote och allt, tyckte det skulle bli riktigt gott. Gick ut i köket och förberedde mig mentalt för att få intaga en varm (och ljuvligt smakande) kopp te... 

När jag sedan satte mig ned på mitt rum för att avsmaka denna underbara dryck så upptäcker jag till min stora förvåning att teet smakar urk. Urk, urk, URK. Vad har jag gjort för fel? Tog en klunk till för att komma på vad jag kan ha gjort för att misslyckas med en så till synes simpel grej som att koka lite vatten, hälla upp det i en mugg och stoppa i en tepåse och plötsligt slog det mig: kranvatten. Jag hade använt kranvatten.

Vad mycket det är man tar för givet där hemma - det kommer kalasgott vatten direkt ur kranen och man slipper gå och kånka på 5-litersdunkar med "köbevand". Jag längtar efter det gamla hederliga kalkvattnet där hemma på ön...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ussssch! Jag gjorde samma sak med en soppa forut..Den smakande inte sa bra =/ Man har det ganska lyxigt i sverige egentligen med kranvattnet. Kram pa dig

2009-02-01 @ 21:14:29
URL: http://sarapau.blogg.se/
Postat av: Karla

Hrm... låter inget vidare alls faktiskt. Nöjd med mitt lakritste. =)

2009-02-02 @ 12:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0