Frustration

...är rätt ord på min situation just nu. Att inte förstå och kunna göra mig förstådd i ett ämne som jag vet att jag i vanliga fall inte hade haft några som helst problem med gör mig minst sagt frustrerad. Jag hatar att inte kunna använda språket rätt! Jag vet att det kommer med tiden och allt sånt där, men jag har varit här i en femtedel av tiden nu. Hur lång tid ska det ta?! 

Riktig pain in the ass-lektion idag. Synd, för ämnet i sig är intressant!

Nu är det bara att bryta ihop och komma igen - ny dag i morgon och jag har massor att göra innan dess. Skulle helst av allt vilja åka långt, långt bort där inga människor bor och där ingen kan höra mig och bara skrika rakt ut i ett par sekunder. Sedan tror jag att känslan av frustration skulle vara borta och jag skulle kunna göra ett nytt försök att ta mig an arbetet tills imorgon.

Nu bor jag mitt i Barcelona och tänker inte skrika rakt ut. Istället tänker jag ta tjuren vid hornen, visa vart skåpet ska stå och kämpa ända in i kaklet! Bannemig, helt plötsligt känner jag mig mer motiverad än nånsin.

Hasta luego, folket! :)


Kommentarer
Postat av: cajsa.

älskemaria!

du är så söt när du är arg!! :)





hejaheja!!!!

2009-02-03 @ 15:41:15
Postat av: Karla

Jättehäftigt att du inte är i Spanien och läser lite spanska sådär på kvällarna, utan du läser riktiga kurser på riktig spanska!! Du är bäst Maria!

2009-02-03 @ 22:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0