Fredagen den 13:e

Är det tydligen idag. Det hade jag helt missat. Men nu vet jag om det så då får jag väl passa på att vara lite extra försiktig, hehe.

Igår var vi ute och käkade med gänget från Valencia. Riktigt trevligt. Vi hade bestämt träff med Aida, Kristin och Cissi vid fontänen vid Plaza Cataluña. Jag har knappt ens tänkt på att det finns fontäner där, eftersom de aldrig varit igång under min tid här, men eftersom det fanns två så bestämde vi oss för att slå oss ned på en parkbänk mitt på torget. Satt och snackade lite och helt plötsligt så säger killen som sitter på bänken bredvid oss på engelska "Ursäkta, men ni väntar inte möjligtvis på era svenska kompisar?" Öhhh.. tänker jag och undrar vad det här kan vara för läskig typ. Tankarna går på högvarv men jag kan inte fatta hur han kan veta allt detta. Sedan lägger han till "... från Valencia". Ehhh.. jooo, svarar vi. Ja vad bra! säger han då och berättar att han också bestämt träff med dem på torget, att han hört att vi pratat svenska eftersom han själv är dansk och tydligen har pluggat med tjejerna nere i Valencia men numera jobbar i Barcelona. Haha, vaddå sammanträffande! Jag kände mig dock jättedum för att jag varit så otrevlig där i början, trist att man ska bli misstänksam så fort en okänd människa börjar prata med en.

I alla fall, vi käkade på en jättemysig mexikansk restaurang, La Rosa Negra, som roomien varit på förra gången hon var i Barca. Jag var sjukt hungrig eftersom jag och gruppen suttit i skolan tills halv 8 för att göra klart ett projekt och inte därför hunnit äta så mycket på dan, så det satt riktigt fint med lite käk! Emma kom också till restaurangen en sväng till restaurangen. Min engelska (och svenska och spanska också för den delen) är under all kritik eftersom jag har grymma problem med att hålla isär språken. Blandar hej vilt, huller om buller. Kan tänka mig att det låter rätt illa när man lyckas smälla in tre språk i en liten ynka mening utan att ens tänka på att man gjort det. Hmm...

Efteråt gick jag, Aida, Kristin, Cissi och Arben och drack sangria på en pub på Rambla Catalunya. Aida och jag utnämnde oss själva till kvällens svampar (sangrian var ju riktigt god!). Trillade hem lite efter 1 och somnade gott en stund senare.

Nu håller jag på med dagens plugg och är grymt taggad inför kvällens festligheter. Hoppas starkt på lite champagnería till att börja med...

Höres lite senare.
Puss och kram och ta det lugnt en fredag som denna!
/en sporadiskt vidskeplig svamp-Maria

Kommentarer
Postat av: cajsa.

jag saknar dig!! <3



jag har inte heller märkt av fredagen den 13e. jag slapp svara på frågor i skolan. solen skiner. och jag fick ett busskort för 540 kr (trodde det skulle kosta närmare 1000 kr). sen har jag visserligen fått en ful sak på hakan. och sen så fick jag visserligen mobilräkningen också. men vafan! solen skiner och jag behöver inte gå till skolan på 4 veckor :) woooooohooo!!!



hoppas ni har det lika braaa! fyllesvin :D

2009-02-13 @ 13:53:06
Postat av: Olle

Låter riktigt fint med mexikansk restaurang o sangria! Jag får nog säga att jag klarade mig mycket bra på fredan den 13:e, Johan kanske inte är riktigt lika nöjd efter att jag tilldelade honom ett slag med squashracket på hanns ben, sen en hård träff med squashbollen på hanns mage. Det märket blev senare mycket praktfullt!



Puss Puss!

2009-02-14 @ 10:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0