Erkännande

Vi håller på att skriva ett arbete i kursen Formación y Desarrollo (ungefär utbildning och utveckling av personalen). Vi har då valt att skriva om ett mexikanskt däckföretag, Galgo, där en av tjejerna i min grupp jobbar. Jag har bland annat fått i uppgift att skriva om konkurrerande däckföretag som Continental, Michelin...

Jag har precis kommit på mig själv med att sitta och intresserat läsa delar ur Nokian däcks årsrapport och dessutom tycka att det är jäkligt spännande. De hade en riktigt fin och strukturerad årsrapport och jag gillade deras strategier och visioner. Herregud Maria, ett däckföretag? En årsrapport från ett finskt däckföretag, spännande!?



Måste även säga att det började klia lite i mina finansieringsfingrar när jag nådde stycket om key figures och resultatsiffror. Fick nästan säga till mig själv på skarpen att inte gå och hämta miniräknaren och börja köra en liten utvärdering av deras 2008. Haha, vilken mupp jag är. Men jag blir mer och mer säker på att jag vill läsa mer finansiering när jag kommer hem.

På tal om manliga grejer (såsom bildäck): jag måste även berätta att när vi var ute och letade efter den där puben i fredags så åkte det förbi en vit Hummer-limousine på säkert 7 meter. Undrar vem som satt däri... Någon fotbollsspelare kanske? Även om jag i vanliga fall tycker Humrar är jäkligt fula så måste jag säga att den där faktiskt var lite häftig.

Kommentarer
Postat av: Karla

gapskrattar lite muppigt faktiskt! Blir alltid så glad av att läsa din blogg!! :D

2009-02-22 @ 13:01:36
Postat av: Sara

hahaha! den var bättre skriven än björn borg då alltså? :)

2009-02-22 @ 13:31:20
URL: http://sarabj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0