Blomma?

När vi var på IKEA för ett ganska så bra tag sedan så köpte jag en blomkruka. Tycker att alla rum blir 100 gånger trevligare med lite levande blommor. Dessutom kunde det vara lite bra med en (om så endast än en väldigt liten) syrekälla här i Muibien, där syre kan vara en bristvara. Så det där med att köpa en blomkruka tyckte jag var en lysande idé.

Problemet är då bara att jag inte har någon blomma och någon blomma har jag inte för att jag inte kan bestämma mig för vilken jag ska köpa. Är det någon som kommer på någon blomma som klarar följande krav så berätta det för mig omgående:

1. Ska vara fin. Helst med blommor i och inte bara massa grönt (när det bara finns en blomkruka tillgodo så gäller det ju att optimera blomman som ska vara i den!)
2. Ska tåla ett interiort klimat - dvs. här finns inget solljus (räcker dock att blomman klarar sig utan sol till april då jag flyttar in i det exteriora rummet, sen kan den få omåttligt med solljus om den så vill ;)
3. Måste tåla ganska varierande bevattningstekniker (måste så att säga tåla "ett ökenklimat med sporadiska monsunregn")
4. Får inte vara en orkidé (jag har insett att denna blomma inte är något för mig efter ett antal försök att bevisa motsatsen)
5. Får inte vara en kaktus!
6. Ska helst överleva till juni.

Någon som har något tips? ;)


Kommentarer
Postat av: roomie

Garderobsblomma!

2009-02-16 @ 20:49:55
Postat av: Karla

En palm! =)

2009-02-16 @ 22:05:16
Postat av: marielle

hahahahahah



jag kan inte blommor. jag dödade just den som stod i mitt rum när jag flyttade in för ett par veckor sen (en julros. heter det julros? en sån där röd iaf). louises mamma är dock jättebra på blommor. det är det enda hon pratar om tror jag.

2009-02-16 @ 23:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0