8 dagar kvar

Jag orkar inte riktigt vänta längre nu. Kan inte den här veckan bara springa iväg och så kan det bli den 25:e redan nu? Snälla?

På tal om att springa iväg, jag har börjat springa på morgonarna. Äntligen! Blir ingen jättelång runda, kanske 3 km eller nåt. Känns som om det räcker, så kul är det inte att möta halva affärsvärlden i uppklätt format när jag själv ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig, helt nyvaken och dann. Orkar inte ens borsta håret innan jag ger mig iväg och det är ju ändå mitt i stan jag springer. Dessutom är inte konditionen helt på topp efter en och en halv månad utan träning. Nä, 3 km får räcka. Något måste ju göras, annars kommer jag aldrig att orka cykla till jobbet i sommar - inte Ölands alla vindar... Jag har hittat en ganska bra runda och det är endast vid de två sista trafikljusen man måste stanna, annars brukar man kunna tajma grön gubbe ganska bra. När jag drar ut vid sjutiden är det fortfarande sådär mysigt mörkt och när jag kommer in igen är det ljust. Riktigt skön uppvakning faktiskt.

Nu kom jag precis tillbaks från köket. Käkade middag lite senare idag. Middagen bestod av buffé, vilket kanske inte är lika lyxigt som det låter. Buffé är nämligen kodord för rostad macka med ost här på C/ Valencia... Roser (lägenhetsdamen) kom dit och började prata. Efter ett tag frågade hon mig om jag ville ha lite Tortilla. "Javisst, det vill jag gärna!" svarade jag glatt men ångrade mig redan snabbt när jag kom på att hon kanske menade att vi skulle börja laga mat nu, kl 22... Så jag la till: "...eller menar du nu?" Hon bara tittade på mig precis som om det var en rätt dum fråga och sa "Ja..." Jisses. Då fick jag förklara att det är väldigt sent för mig att det snart är läggdags och sådär. Jag som tyckte jag hållit mig till de spanska tiderna ikväll och käkat middag vid närmre 21. Ajajaj, jag får nog tänka om där. Igen.

Imorrn ska jag på "Carreras Profesionales" och det är väl ungefär som det låter och imorrn ska vi gå igenom hur man ska bete sig på en anställningsintervju. Ska bli trevligt. Är extra bra för Clara hade samma sak idag fast på engelska så nu har hon gått igenom allt de sa med mig så att jag kan vara lite förberedd på saker att säga, hehe. Är dessutom Roomiens födelsedag imorn. Hon kom precis förbi mitt rum och sa på ett lite retligt sätt "imorrn är jag faktiskt två år äldre än dig". Ja, det är inte lätt... :)

 Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Olle

Kul att du börjat springa! Lite impad över att du gör det på mmorgonen, men det kanske är minst folk då, vad vet jag..



Puss Puss

2009-02-21 @ 11:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0