Valencia

Har inte skrivit här på ett bra tag nu, så förbered er på massuppdatering med början NU. Anledningen till all denna frånvaro är att jag har haft lov. Ett riktigt kick ass påsklov måste jag säga, grymt bra!
 
Efter tentan i fredags åkte jag raka vägen till Valencia. En riktig kanonhelg innehållandes det mesta: sena pubkvällar, sangria, tapas, paella... Var jättekul att träffa alla igen.

Fredagskvällen inleddes med pizza och sangria hemma hos Aida. Efteråt kilade vi ut till ett ställe med skitbra musik (typ Mando Diao- och The Strokes-stil) för att möta upp Sara, Bekhan och Kristoffer. Detta ställe erbjöd inte bara bra musik utan även billiga drinkar (5 € för 2 st) så vi beställde in ett gäng rom & cola även fast jag inte gillar varken rom eller coca cola men tänkte att kombinationen av de båda kanske kunde bli bra. Jag konstaterade dock snart (och en gång för alla) att minus och minus inte blir plus. Nädå, måste säga att den blev bättre och bättre desto mer man surplade i sig och dessutom tror jag att den braiga musiken även agerade lite smakförhöjare där. Efteråt drog vi vidare till ett gäng ställen. Mötte upp lite kompisar till Aida och alla var riktigt trevliga. Kul att få prata lite spanska också! Kom hem någon gång runt 7 på morgonen.


Dagen efter vaknade jag med ett ryck kl 11.30 och konstaterade att det var sol ute så jag väckte Aida och vi studsade ut en sväng. Sedan var vi bjudna på Paella hemma hos ett gäng av Aidas kompisar. Paellan var riiiktigt god och vinet till var mästerligt (var en grabb från La Rioja som fixat detta). På kvällen blev det även tapas, sangria och efterättsbuffé på en restaurang tillsammans med Sara, Marielle, Emilie, Kristoffer, Bekhan och Kristin. Riktigt fint. För 15 € per person ingick tapas och så mycket sangria man ville innan maten tog slut. Tyckte jag var en bra deal och drack därmed sangria som aldrig förr. Sedan gick vi ut på lite olika pubar och hade det allmänt bra.



Kort och gott så hade jag en kalasbra helg i Valencia! :)

Kommentarer
Postat av: Olle

Låter som en otrroligt brra helg helt enkelt :)



Puss Puss

2009-04-14 @ 22:14:42
Postat av: Karla

Oooo vilken helg och vilka bilder och vilken god mat! :D Det förtjänade du verkligen! :D

2009-04-15 @ 17:05:20
URL: http://possibly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0