Regalo

Igår eftermiddag spenderades i vanlig ordning nere i Bunkern. Bunkern är vår datasal på skolan som verkligen har många likheter med en bunker - ingen luft och inget solljus. När jag kom ner dit mötte jag Adriana, en av de två mexikanska tjejerna i klassen, som utbrast: "Mi chica loca sueca! (Min galna svenska tjej) Jag har nåt här till dig!"

Och så tog hon fram en jättefin skinnväska som var till mig. Hennes föräldrar var har för ett par veckor sedan och hälsade på och då hade de tagit med sig lite mexikanska grejer till Adriana som hon sen delade ut till oss. Så söt är hon och jag blev jätteglad för min väska som var kanonfin i äkta skinn och med azteker på. Kommer jag definitivt att börja använda! Verkligen gullig gest, det där. Det borde man ju faktiskt börja med, att dela ut presenter! Är ju verkligen något man blir glad av (till och med så att Bunkern blev trevlig!)... Mer mexikansk kultur åt svenskarna!



Kommentarer
Postat av: Olle

Häftig väska! Passar nog fint till en blommig klänning :)



Riktigt juste av Mexikanskan, alltid extra kul när det är oväntat.



Puss Puss

2009-04-20 @ 20:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0