Öland

Funkar ju bra det här med att dela upp uppdateringarna lite. Här kommer påsklovet del 3: Öland.

Tidigt på fredagsmorgonen åkte jag och Olle ner till Öland. Hemma på ön var det självfallet kanonväder - jag menar uttrycket "ona da island, ina da sun" är ju inte taget från luften heller! Vi åt lunch i solen ute på det nybyggda soldäcket som lillebror Stefan byggt som projektarbete, måste säga att det verkligen var riktigt, riktigt fint! Bra jobbat, bror! Efter lunchen var det dags för en promenad på alvaret. Vi tog gamla banvägen över till östra sidan tillsammans med mor, far och Dogge Doggelito (vår ena hund) och det var ett par riktigt härliga timmar. När vi kom hem tände pappa grillen och sedan var det dags för årets grillpremiär. Så gott! :)





På lördagen kom mormor över och så var det dags för påsklunch ute på terassen. Vädligt gott och en påsköl i solen satt även det riktigt fint!


 
Ungefär hela eftermiddagen satt vi och solade på terassen här på bilden. Var t.o.m. bikiniväder! På lördagskvällen kom Anna, Johan, Linda och lille Wilhelm. Så kul att träffa dem alla och Wilhelm var ju helt underbart söt!



Söndagen börjades med att Olle och jag tog en promenad med Jessica. Var riktigt kul att träffa henne igen och jag ser fram emot fler promenader i sommar. Efteråt var det dags för kroppkakor hos mormor. Lite av en höjdpunkt på helgen detta! ;) Lika goda som vanligt och man blev lika mätt som vanligt så för att "nermätta" oss lite (finns det något bra ord för detta, att bli mindre mätt?) så gick vi ungdomar, dvs Olle, bror och jag, ut för att gräva lite (om än inte helt random) i trädgården. Bjuder på en blid från detta spektakel här:



Efter detta var det dags för ett snabbt besök hemma hos farmor & farfar och på kvällen såg vi på bio nere i Mörbylånga. Män som hatar kvinnor blev det. Riktigt bra var den, men måste ändå säga att boken var snäppet vassare. Håller på med 3:e nu och det är svårt att låta bli att inte läsa (eller lyssna som jag gör) hela dagarna istället för att gå till skolan.



Som sagt i ett tidigare inlägg så har jag haft ett riktigt höjdarlov! Hann med mycket både vad gäller träffa folk jag inte sett på länge och att vila upp mig och att umgås med Olle och familjen. Känner mig fantastiskt mycket piggare nu än när jag fick påsklov för en dryg vecka sedan. Men efter att ha haft ett så bra lov så ska det erkännas att jag hade rejält med ångest över att åka tillbaks hit till Barca igen i måndags. Var riktigt jobbigt att säga hejdå till alla. Som tur är kommer familjen ner och hälsar på om ett par veckor och hälsar på och så har jag bara 8 veckor kvar i skolan nu. Sedan är det sommarlov! Ska bli underbart. Saknar er alla där hemma riktigt mycket redan.

Tack alla för ett grymt lov!

Kramar till er

Kommentarer
Postat av: Karla

Vad kul Olle följde med till Öland. Den bilden på muren var verkligen jättefin! Vem tar alla bilder? Haha min brorsa programmerade nåt dataprogram, varför kan inte han också göra nåt nyttigt? :P



Du valde verkligen helt rätt vecka att vara hemma, varmt och gott!



Du får försöka njuta lite av Barca de sista veckorna nu, försöka se allt kul där mellan raderna i läxläsandet.... så ses vi ju i sommar!

2009-04-15 @ 23:07:05
URL: http://possibly.blogg.se/
Postat av: anna lundberg

WOW vilka roliga inlägg marre :D

om ditt lov!

riktigt härligt!

hoppas allt är bra i barca nu!

jag snor bilden från din blogg hoppas de e ok! Pusspuss saknar dej också redan

2009-04-15 @ 23:43:11
URL: http://annacoolsombaraden.blogg.se/
Postat av: Olle

Ja du skriver riktigt roligt och mysigt.. Var en härlig påskhelg minst sagt!



Håller helt klart med Karla vad gäller sista veckorna i Barca, så synes vi när plugget är klart!



Puss på dig!

2009-04-16 @ 08:56:15
Postat av: Emma

Nu blir ja riktigt irriterad här.. Ja som också vill se den där filmen... Ja får väl som sagt vänta tills den i slutet på maj då den har premiär här i Barca...

2009-04-16 @ 20:31:51
URL: http://snickan.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0