Investment Banking...

Ska jag aldrig jobba mer har jag lyckats konstatera efter den här veckan...

Imorgon är det tenta och sedan är det över. Själva grejen i sig är ju intressant, men jag skulle inte klara av varken arbetstiderna eller stämningen. Läraren berättade om sin syster som jobbar på Morgan Stanley i Tokyo. Hon börjar jobba klockan 9 på morgonen och slutar klockan 3 på natten. Sedan har hon lägenhet precis bredvid företaget så hon ska kunna sova så mycket som möjligt... Jisses. Vilket liv... :( Sedan har det vatt en helt sjuk stämning i klassen de här dagarna. Folk hånskrattar åt varandra, gör sig roliga på andras bekostnad, läraren uppmanar en till att lura andra eftersom man ju blir "relativt rikare om den andra förlorar", etc, etc, etc. Nej, bannemig, detta är inget för mig! 

Nog om detta.

Imorgon är det jag som får påsklov. Detta ska firas genom en Valencia-weekend-resa. Ska bli riktigt, riktigt kul! Åker buss härifrån kl 16 imorgon och kommer fram lite efter 20. Blir perfekt. Ska sätta mig på bussen, starta sista Stieg Larsson-boken i ljudboksformat och stänga ute världen ett par timmar. Eller, är det fin utsikt ska jag kika ut lite också. Men för en gångs skull ser jag faktiskt fram emot en bussresa. Ska bli riktigt skönt att bara chilla lite. Ser verklgien fram emot att träffa Valenciafolket lite också. Var länge sedan nu...

Nu blir det nog till att köra ett sista ryck tentaplugg. Sedan ska jag packa och sedan är det läggdags!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Karla

Oooo vad skönt att dessa veckorna är över. Valencia... sen Allvaret nästa. =)Hoppas det fina vädret håller i sig här tills du kommer!



Ha det underbart!

2009-04-02 @ 21:46:15
URL: http://possibly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0