Blixtar och dunder

Jag har en fråga till er: Hur kommer det sig att det numera är varmare i Sverige än i Barcelona? Eller åtminstone mer sol?

När jag kom till första lektionen efter lovet på tisdagsmorgonen så frågade tjejerna i klassen mig hur jag kunde vara så brun. Var det inte så att jag tillbringat lovet uppe i kalla Sverige? Jag sa som det var, att vi haft kanonväder och suttit ute i solen en hel del. De hade svårt att smälta det där - nere i Spanien hade det tydligen varit ganska kasst väder under påskveckan. "Great success!" tänkte jag som ju valt helt rätt vecka att åka hem på.

Men vädret här fortsätter att vara lite galet. När jag vaknade idag på morgonen såg vädret riktigt lovande ut: inte ett moln på himlen och sådär som det ska vara. Men senare idag när vi hade lektion så började det plötsligt smattra på rutan, hårdare och hårdare dessutom. Ett tag lät det verkligen som om Gud poppade meterstora popcorn där utanför som asen Tor sedan smashade sönder med sin hammare. Jäklar vad det lät och när vi kollade ut så kunde vi konstatera att det faktiskt var hagel. Hagel och Barcelona - det borde väl inte riktigt stämma?

"Vad är det här för nåt? Är vi i Sverige eller vad?" utbrast Emma förtvivlat.

Bea (från Brasilien) och Nadeska (från Venezuela) blev dock överlyckliga eftersom detta för dem är verkade vara något väldigt sällsynt och de båda fullkomligt sprang till fönstret för att beskåda det hela.

Min plan var ju att sola på stranden hela helgen, men det dåliga vädret ska tydligen hålla i sig. Jaja, vi får väl se hur det blir. Om inte annat får jag väl tänka på hur fint vi hade det hemma i Sverige förra veckan.


"Sol i sinnet, brun inne" som man säger! ;)


Pusshej


Kommentarer
Postat av: anna lundberg

HAHAHAHHAHA

nu skrattar jag högt.



det där är bara SÅ mitt ordspråk,passar alla dagar, vid vilket tillfälle som helst:

SOL I SINNE, BRUN INNE, RUDOLF



ljuger nog inte om jag säger att jag säger det minst en gång i veckan.



go go go marre :)

2009-04-16 @ 23:14:00
URL: http://annacoolsombaraden.blogg.se/
Postat av: Karla

Hahahhahahaaaa. :D Vad skönt, då kanske man är på rätt plats ändå. Men vad konstigt med snö i Barcelona... Det funkar INTE i mitt huvud!



(Tack för uppmuntran! Behövdes. Nu är jag klar!)

2009-04-17 @ 00:25:43
URL: http://possibly.blogg.se/
Postat av: cajsa.

hahahahahahhahaa

jag har bränt mig i pannan. det är typ 12 grader här i skuggan. men det är det fanemaj inte i solen. woooohooo! idag har jag slått på stort och köpt både brassestol och kubb :) jag låg under och förlusten flåsade mig i nacken, men jag som är envis ändå in i själen gav mig inte och puff så vann jag. tjohooo!!





puss å kram hålan i växjö = campus = campingplats. helt insane

2009-04-18 @ 16:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0