Maria tänker till om matlagning (eller inte)

Hejsan god vänner!

Just nu sitter (eller snarare ligger) jag på golvet i mitt rum, det är enda sättet för att hitta internet i rummet utan namn för tillfället.

Tidigare idag så berättade Olle för mig att han höll på att göra fiskgratäng. Jag kände hur det började vattnas lite i munnen på mig. Bara lite senare berättade Karla att hon höll på att göra Moussaka. Såå mumsigt!

Nu ikväll så frågade jag Karla på msn om hur hon gjorde (Aubergine-)Moussakan och om hon hade både potatis och auberginer i eller om det bara var auberginer i. Tänkte ju att detta kanske skulle kunna vara något för mig i framtiden, troligtvis inte under min vistelse i Spanien, men sedan hemma i Sverige där skolan har ett välfungerande matlådesystem och sådär. Detta var den konversation som följde:


Karla säger:

aubergin istället

Karla säger:

aubergin, köttfärssås, aubergin, köttfärssån aubergin, ostsås

Karla säger:

enligt recpetet

Karla säger:

jag kör aubergin, kötfärsås, aubergin, ostsås,

Maria säger:

wow!

Maria säger:

niiice!

Karla säger:

(givetvis riven ost över)


Det lät ju både farligt gott och väldigt nyttigt. Sedan följde detta:


Karla säger:

vad åt du ikväll?

Maria säger:

jordgubbar.


Jag hade inte ens reflekterat över det innan jag skrev det, men jordgubbar var min middag. Det ska dock tilläggas att det inte bara var jordgubbar; det var ett halvt kilogram solmogna, röda, stora fina jordgubbar! Ett helt perfekt substitut till bufférna, det måste jag säga. Så mycket godare, så mycket roligare, så mycket nyttigare.... Länge leve de röda bären!



Nej, nu blev jag lite flummig. Men gott var det. Och du Maria, jag kan redan nu varna dig: du får allt ta och passa dig i sommar, min jordgubbsätarmage genomgår bästa möjliga intensivträningsläger här nere redan nu eftersom jordgubbssässongen är i full gång. Så som sagt, du får passa dig på våra kommande filmkvällar och dylikt i sommar! ;)

Nu blir det sovdags. Imorgon är jag ledig och kl 10.00 bär det av mot playan, vare sig det är fint väder eller inte. Det blir ju vad man gör det till... heter det inte så? :)

Godnatt !

Kommentarer
Postat av: cajsa.

jävla jordgubbsknarkare. jag ska också ut i solen snart. så fort temperaturen ligger över 12 grader :P höhöö. nu är den på 10. tror jag. lala. det är inte så varmt. i helgen ska här bli typ 20 grader. det är mer lagom. :)

2009-04-22 @ 10:18:13
Postat av: Karla

hahahahaha! Tog du med den konversationen! Kunde du inte rättat till stavfelen!?



Nog för att det är mycket gott med jordgubbar Maria, och inte onyttigt. Men det är nog inte så bra att leva på bara jordgubbar!

2009-04-22 @ 11:06:02
URL: http://possibly.blogg.se/
Postat av: anna lundberg

kocken göransson :) hihi! det där med jordgubbar var ju inte liiiiiite läskande... ahh. synd att de kostar typ 150 kr burken här hemma bara. skicka lite över msn? ;)

2009-04-22 @ 13:23:47
URL: http://annacoolsombaraden.blogg.se/
Postat av: Maria

Det var det värsta! Tjuvstartar du jordgubbsätandet! ;) Det blir till att kämpa på i sommar för mig med andra ord... känner att det blir tufft....=)

2009-04-22 @ 14:28:34
Postat av: Olle

Visst är jordgubbar fint men till middag vet jag inte.. När du kommer tillbaka till Linkan blir det allt rediga matlådor istället och inget jordgubbstrams.. En liten låda med vitkål till är dessutom ett måste, i alla fall på Götgatan :)



Puss Puss

2009-04-22 @ 16:52:57
Postat av: Aida

Hehehe gott me jordgubbar till middag, har dock inte provat d själv :P

2009-04-23 @ 00:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0